Pogledi

Pogledi (2018.)

Iz predgovora izložbe (N. P. Piližota):
Upravo u vremenu medijske prekapacitiranosti i spoznajnih fragmentiranosti, kolažirani crteži olovkom porinuće su (ne)poznato. Kao što ulogiranost ne jamči informiranost, tako ni raspolaganje statističkim podacima o subjektima portretiranja nužno ne vodi (u)poznavanju istih.

Svaki portret slojevit je u svojoj emotivnoj vrijednosti; proces razvijanja projekta „Dnevnik“ ujedno je testiranje (samo)spoznajnih mogućnosti i uvažavanje specifičnosti tuđih progresivnih i regresivnih iskustava sa životom, no izložba „Pogledi“ upotpunjena je i jednom stranicom projekta „Regesta“, započetog krajem 2007. godine.

Umjetnost je suputnica u procesu odrastanja i izrastanja, „a o nama samima ovisi hoćemo li pristati da budemo lažna ploha papira ili sudbinski prostor događanja i svjedočenja istine.“ (Parun 1996:368)

Virtualni katalog dostupan je na ovoj poveznici: https://issuu.com/pilizota/docs/9_1_1_katalog_izlo_be_pogledi_2018._ 

 

 


25. 3. 2018.

 

Pogledi (2020.)

Dvije godine nakon njenog samostalnog izlaganja ciklusa portreta u Šibeniku, Gradska knjižnica Rijeka organizator je virtualne izložbe koja obuhvaća širi spektar radova Nevene Petre Piližote, tako da su prezentirana i djela iz ranijeg stvaralaštva (studija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu). Kako je tema obilježavanja Dana europske baštine 2020. s naglaskom na učenju za život,  Baština i obrazovanje, pokazalo se nužnim u prezentaciju uključiti portrete hrvatskih umjetnika i znanstvenika koji su dali veliki doprinos europskoj, ali i svjetskoj baštini. Uzimajući u obzir sve izazove, participativna manifestacija u godini predsjedanja Republike Hrvatske Vijećem Europske unije i pozicioniranja Rijeke kao Europske prijestolnice kulture dobiva dodatnu dimenziju.

Iz predgovora izložbe:

„Umjetnost nije nešto suvišno. U njoj čovjek izrasta u svoju stvarnu dimenziju.“ (A. Camus)

Globaliziranom društvu „ovisnom“ o informacijama izloženi portreti percipirani su kao informacija. Prije svega, radilo bi se o recikliranju postojećih re/prezentacija osoba iz najrazličitijih sfera (javnog) života.

Projekt „Dnevnik“ podloga je iz koje je niknuo ciklus portreta; svaki novi rad (slika ili crtež) nastavak je i proširenje dnevničkog zapisa koji posreduje između subjekta i objekta, promatrača i promatranih. Portreti nisu oponašanje niti redukcija tuđeg „ja“: oni su samo odabir najvjerojatnijeg, vježbanje u životu. Ono što jesmo manifestira se u svakoj pori lica, stoga je svaki portret instrument odgonetavanja tko smo i što smo, kuda i kamo idemo.

https://gkr.hr/Magazin/Teme/Virtualna-izlozba-portreta-Pogledi-Nevene-Petre-Pilizote  (od 5. 10. 2020.)

Pogledi (2021.)

Iz predgovora izložbe:
Krupno kadrirana lica bez naglašenog prostornog konteksta, poput skice suvremenog trenutka ili zapisa svojevrsne društvene zbilje, bilježeni su uglavnom crtežom – temeljnim umjetničkim izrazom. Vizualna percepcija posredovana portretima znamenitih ljudi sadržajnošću i slojevitošću ne prikazuje samo sličnost, jer
„ispitivati ljudsko lice, to znači uputiti se u pustolovinu, u neistraženu zemlju…“.

Diptih Bacon Lynch (45 x 60 cm, 2018.)